torsdag 6. januar 2011

Eit lite og nyttig prosjekt

Takk til alle kommentarar og motteke e-postar! Eg publiserer vinnaren og ny konkurranse på måndag. Då vil eg også vise nokre av dei fine bileta som er kome inn. No er det ordna slik at alle kan leggje til kommentar på innlegga. det er ei innstilling som har stått feil og eg var ikkje klar over at det ikkje var ope for alle. Og det er fortsatt ikkje for sint å bli med!

Eg er ikkje verdens mest ryddige person, men eg liker godt å sortere. Det verste eg veit er i alle fall når eg ikkje finn ting eg veit eg har. Og ein ting eg ofte er på jakt etter er strikkepinnar. Sidan eg strikkar mykje er det greitt å ha strikkepinnane ståande framme i stova, klare til bruk.


Eg har derfor hekla trekk til ”trekk” til hermetikkboksar. Eg har brukt 3-tråds Merinoull og heklekrok 3 (men ser at 3,5 og sikkert hadde vore bra). Det tok litt tid, så neste boks (den minste boksen på biletet) hekla eg med dobbelt garn og heklekrok 4. Det fungerte og fint. Trur eg kunne tenkt meg å laga nokre einsfarga i herlege fargar. Om de ser mannen som heng på kanten av boksen er det ein mann til å måle pinnane på. Den har eg fått hjå ei venninne og heiter I needle u.

Her kjem oppskrifta om nokon vil prøve:

Hekla boksar:
3-trådsmerinoull
Enkelt garn: heklekrok 3-3,5
Dobbelt garn: heklkrok 4 mm

Botn:
Hekle 5lm og set saman til ein ring med 1 kjm.
Erstatt første fm på kvar omg med 1 lm. Kvar omg skal avlsuttast med 1kjm i luftmaska du starta omg med. Nedtak i begge fm-buene dersom ikkje anna er skrive.

1.omg: Hekle 7 fm om ringen.
2.omg: Hekle 2fm i kvar fm (=14 fm)
3.omg: *1fm, 2fm i neste fm*. Gjenta *-*. (=21 fm)
4.omg: *2fm, 2 fm i neste fm*. Gjenta *-*. (28 fm)
5.omg: *3fm, 2 fm i neste fm*. Gjenta *-*. (35 fm)

Hald fram på denne måten, slik at det vert auka 7m kvar omg. Dvs at det vert 1fm meir mellom aukingane for kvar runde. Hald fram til rundingen er like stor som botnen på hermetikkboksen, men på siste runde droppar du annakvar auking.
Side:
Neste runde heklar du slik:
1fm i kvar fm, men med nedtak berre i bakre fastmaskebue. Då dannar det seg ein kant som er fin nedst på boksen.
Hekle vidare i ”spiral”. Dvs at du ikkje avluttar kvar runde med kjm og startar med 1lm, men at du berre heklar rundt og rundt. Hekle 1fm i kvar maske. Dersom trekket vert litt stort i forhold til boksen feller du berre nokre gonger ved å hekle 2 m saman til 1m. Hald fram til trekket er like høgt som hermetikkboksen. Du kan også hekle ein omg kjm øvst (sjå den minste boksen på biletet)
Dra tråden gjennom siste m. Dersom trekket glir ned kan du sy med avslutningstråden gjennom fm i siste omg, strame til og feste enden.

Slike boksar kan jo romme mykje:
Bestikk: så slepp eg dekke på til kva enkelt. Stor boks til knivar og gaflar, liten boks til teskeier.
Fargestiftar: Så står dei klare når små (eller store!) vil teikne.
Pennar: Så er dei kanskje der når eg skal notere ned noko.
Sminkekostar og diverse på badet: Så blir det orden der og.

Super gåve?

3 kommentarer:

Ingvild sa...

Kjempestilig... Tusen takk for eit kjempetips:) Dette var ein super ting som kan nyttast til veldig mykje:) og absolutt ein super gåveide:) Då må eg altså lære meg å hekle også, til no har mamma tatt seg av den jobben, men tydeligvis greit å kunne:)

Siv Iren sa...

Fantastisk tips!

Anja sa...

Nå har jeg heklet utenpå min første boks. Jeg heklet øverst en rad kjm med nedtak i bakerste fastmaskebue. Da ble den litt strammere og kanten la seg fint innover. Da behøvde jeg ikke å sy i øverste kant.