fredag 28. januar 2011

Mosters babystrømper

Småprosjekt er glimrande restegarnprosjekt. Til Mosters strømper (oppskrift 1904 + Strikk til nøstebarn) går det ikkje meir enn 25 gram 2-tråds Merinoull. Dei er enkle å strikke og er fine også med striper. Størrelsen i oppskrifta er 4-12. Aksel som er modell på bileta er 8 mnd og dei var rikeleg store nok til han.



Her er dei strikka i farge 54 Jeansblå og 11 Naturbeige.
Her er dei i strikka i farge 41 Syrin og 10 Natur
Strømpene blir strikka fram og tilbake på pinne nr 2,5 og sydd saman til slutt.

I skrivande stund er det 24 innlegg. Blir det 200 kan eg trekkje 2 garnpakkar. Oppfordrar derfor alle til å bli med på konkurransen og få andre med! Eg trekkjer søndag kveld og kven som er vinnaren/vinnarane vert annonsert i innlegget på måndag.
Ynskjer dykk alle ei fin strikkehelg!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, disse var artige :) Får strikke slike når æ e ferdig med det prosjektet æ holder på med, 2sett lue og votter m/ hjerter på :)

Mvh Tone-Lise :)

Unknown sa...

De er kjempegode. Har hatt de på tvillingene i hele vinter!Men nå må ullbuksene snart bli ferdige!

Ingeborg sa...

Dette var en god ide!!! Holder på med en babytrøye, men har for lite garn igjen.. Skal rekke opp uansett, men heller lage disse i striper:) Nå ble jeg inspirert:)

hilsen ingeborgsj@hotmail.com

Anonym sa...

Kjempefine :) Sånne blir det av restegarnet nå! Takk for tips :)

Mvh
Yvonne Willersrud
y-b-w@online.no

Victoria sa...

Så flotte de ble i striper..jeg har forøvrig strikket mine på pinne nr 4 i dobbelt garn og ekstra lange i skaft og på fot. Da blir de kjempegode sove og utestrømper i bhg og passer fint til jenta mi på 1 1/2år i minst et år fremover!

Sysleglad sa...

Rillestrikkede sokker er genialt til baby. Skal straks i gang med et par til til jenta mi:)

Anna-Marie sa...

Gode bæresokker! Skal testes!

Brit-Helen sa...

Jeg har aldri strikket en eneste sokk, men har lyst å prøve meg...., spennende

Siri Mette sa...

Flotte sokker,disse blir definitivt neste prosjekt =) yes !

StrikkePia sa...

En kjempe god ide. Jeg har masse rester av 2-tråds merino, og flere venninner som venter små, så her fikk jeg en topp ide til enkele og greie barselgaver!!

Mari Brueland sa...

Nydelige. Holder på å strikke dei nå. I bringebærrød ;)

frk henriksen sa...

Kjempefine! Maa testes saa fort noen av de paagaaende prosjektene ferdigstilles :-)

Vera, 30 år sa...

Disse har jeg strikket mange av. Både på tynne pinner som barselgave og på tykke pinner til 1-2 åringer!!
Og strømpene sitter som ett skudd!

Anonym sa...

Har aldri prøvd å strikke disse, men de var jo veldig, veldig fine. Det blir noen slike på minstejenta i snarlig fremtid;)

Birthe

Anonym sa...

Hei, har noen provd a strikke disse pa 4 pinner? Hilser Grete

dalby sa...

Hej har du en opskrift på dansk