mandag 10. januar 2011

Vinnar, lesarbilete og ny konkurranse!

Takk for alle innkomne forslag til kva me kan bruke restegarn til! Det kom inn heile 78 bidrag på kommentar og e-post. Veit ikkje korleis de er med dykk andre, men eg blir veldig inspirert av å lese alle dei gode forslaga og følgje linkane som syner bilete av alt som er laga.
Eg har trekt via random.org og vinnaren vart: Selma som har posta denne kommentaren:
Selma sa...
"alt" kan lagast stripete -og dermed kan også "alt" lagast av restegarn spør du meg :) JA til fleire stripeplagg og JA til å vinne garn!
Send meg ein e-post med de adresse, Selma, så er garnet snart på veg i posten til deg! Lykke til med prosjekta :-)

Og så vil eg gjerne vise litt av bileta som kom inn:



Fyrste mann ut er Irene W som sendte bilete av Rullegenser, Sokkar og Långis strikka i restegarn. Veldig fine!


Hege har strikka Selekjole med ein litt anna vri på kanten nede. Sprek kjole!


Hege har og strikka Baskelue og Jakke med rundfelling . Ho har brukt restegarn til å brodere dekor. God ide til å få brukt opp også dei små restane!


Ingvild har strikka fine  Monsterbukser og Smetteskjerf.

 Og så tek eg med nokre linkar som eg har fått inn til bloggar:
Lises myke pakker viser ein herleg kjole i restegarn som ho har strikka.
Krisztina's Hobbysider som viser eit flott teppe i restegarn.
Og så vil eg oppfordre alle til å lese kommentarane og følgje dei andre linkane som kom inn i dette innlegget.

NY KONKURRANSE:
Akkurat no held eg på med kva som skal bli dei nye garnfargane som kjem i september 2011. Eg har veldig lyst å høyre om de har forslag? Så dette vert spørsmålet denne veka:

Kva ny farge ynskjer du deg i Merinoull eller Silkeull?

Oversikt over dei garnfargane me har i dag får du ved å trykke på garn-namnet i spørsmålet. Dessverre var det ei innstilling som var feil sist, men no skal alle kunne legge att kommentar! Det er heilt fint om fleire henger seg på same fargen. Ein treng ikkje finne opp ny farge for å bli med i trekninga av dette drøye kiloet med 2-trådsMerinoull:


Og send gjerne inn bilete av ting de har strikka i restar av garnet vårt! Vil også minne om at det er mogeleg å poste bilete på Facebook. Alle bileta hamnar i eit album som ligg under fana "Bilder" på Facebook.

Ynskjer dykk alle ei fin veke!

111 kommentarer:

Anonym sa...

gråfarger/brunfarger i tretråds!

Anonym sa...

Jeg ønsker meg melert garn i rosa og lilla farger og melert garn i blå og grønnfarger:-)

Solveig

Ann-Kristin sa...

Eg er heilt hekta på garn i forskjellige farger; da blir plaggene heilt unike og fargeglade.

Anne Brit sa...

Jeg ønsker meg et regnbuefarga garn, altså med mange forskjellige farger. Liker å strikke med sånt garn, og savner å kunne ha sånt nøstebarngarn.

Charlotte sa...

Lillafarger =)

Irene sa...

"Fyrste mann ut er Ingvild som sendte bilete av Rullegenser, Sokkar og Långis strikka i restegarn. Veldig fine!"

Tusen takk! Men du har feil navn, dette er mine strikketing :-)

Syserine sa...

Melert lilla! Melert blå!

NinaogOle sa...

Eg ynskjer meg ein litt meir dempa oransje merinoull-farge.

Og så ein eller fleire sprekare fargar på silkeulla - gjerne knæsj raud :)

Ingrid sa...

Eg kunne tenke meg fleire gultonar og fleire duse lillafargar. Hadde og vore spennande med fleirfarga garn gjerne ein farge i ulike nyansar.

Unknown sa...

Melert blå og grønn!

Merete sa...

Lys lilla silkeull ville vært flott! En lys grå hadde heller ikke vært så dumt.

Ingvild sa...

Jeg ønsker meg silkeull i myk oransje og brun. Ønsker også en mildere oransje i merinoull. Hilsen Ingvild

hingva sa...

Jeg har lenge hatt lyst tl å lage noe av silkeull, men det har ikke vært noen farge der jeg har fallt for. Jeg ønsker meg petunia silkeull (bombe...)- synes også dere mangler en god blåfarge, og jeg holder en knapp på en melert mellomblå farge..(dueblå har jeg blitt vant med og synes er grei, men likte den egentlig ikke så veldig.Den skarpe blå er for skarp, den lyse for lys, marineblå er kjedelig - nå har jeg bestillt to nøster jeansblå, og er spent på den..!Er veldig glad i lilla, og melert lilla tror jeg også ville vært fint. Og så savner jeg en god rosafarge. Den lyse er grei til nyfødte, den mørke synes jeg er altfor "bobbysocs" aktig til å orke hele plagg av, lyngfargen ble jeg vant med, men den har aldri vært noen storfavoritt, men er den jeg har valgt i mangel på en bedre en. Tror jeg ville likt den gammelrosa dere hadde før, eller en mørkere nyanse, men som ikke er så skarp.. hvis du skjønner...
(jeg har aldri vært god på korte svar...;-))

Stine sa...

I merinoull ønsker jeg meg en lys grønn klar (á la gressgrønn, men lysere) pluss dyp rødt /vinrød.

Hedda sa...

Eg vil gjerne ha silkeull i knall raud og skikkeleg lilla! Synest silkeull er supert, men litt lite fargeutval, ja!

Elisabeth sa...

Jeg ønsker meg koksgrå og grå i 3-tråds garn, at lys blå ikke går ut og flere melerte farger, gjerne i lillafarger..... :o)

Ina Larina sa...

Jeg savner også flerfarget garn, det gir så stilige plagg! Og lilla hadde vært fint i silkeulla =)

Gali sa...

Jeg savner en rød og en orangefarve som goså kan brukes til gutter :-)

Anonym sa...

Hei, flerfarget garn i grønt, gult, blått og lilla :) Og så knallfarger i hovedfargene :) Æ e ikke så glad i duse farger, men derimot knallfarger :)

Unknown sa...

Jeg savner brun silkeull...

Anonym sa...

Mulig du har skrevet dette et annet sted på bloggen, men jeg er relativt fersk her (and I love it!!!). Jeg har en mengde 2-tråds garn etter at ungene var babyer og jeg strikket mye babystrikk. Nå syns jeg nesten alle oppskriftene jeg har lyst å strikke til dem krever 3-tråds. Kan dobbel 2-tråds erstatte 3-tråds, eller blir det helt feil? Er det andre ting jeg bør ta hensyn til da? Elsker boken "Strikk til nøstebarn", den blar jeg i cirka hver kveld!

mvh,
Hildegunn

M@ri@nne sa...

Duse farger i blant annet grått, blått og brunt. Litt som nostalgisk ullstrikk fra gammelt av. :)

Vilje sa...

Jeg ønsker meg krapp-farege, eller rustrød. Og oker-gul. Ellers alle farger som går i natulige toner, som ser natulige eller plantefarget ut. :)
Støtter ellers forslag om nostalgiske farger.

lise sa...

I merinoull synes jeg utvalget er veldig godt, men silkeull har litt å ta igjen, ja! Jeg savner også en brunfarge i dette garnet, og gjerne knallfargete primær- og sekundærfarger også.

Sissel sa...

Jeg ønsker meg brun og dongriblå i silke-ull. Ellers kunne jeg tenke meg en gråfarge midt imellom fargen tinn og antrasitt i 2-tråds merino, ikke melert.

Anonym sa...

Fargene dere har er jo fantastiske, men for å helt oppnå mitt garn-paradis mangler dere likevell litt. Jeg savner blandt annet en dyp,dyp lilla farge og en sterk turkis. Jeg synes også at de helt lyde lime fargene er flotte!

Marte Høvik

Magiske pinnar sa...

Silkeull i alle dei fargane som merinoull finst i! :-)

Unknown sa...

Jeg savner brun, grå og primærfargene i silkeull. I merinoull synes jeg fargeutvalget er bra, men kunne tenkt meg regnbuefarget garn:)

Hege sa...

Jeg savner brun silkeull, merinoull fargene er jeg fornøyd med men ei venninne av meg uttrykket ønske om skikkelig baby pastell-aktig blå og rosa.

Amfea sa...

Brun silkeull, blåmelert og koksgrå! :)

Topsy sa...

Jeg kunne tenke meg en ordentlig gild og fin eplegrønn farge i silkeull! Den olivengrønne er fin den, men skulle gjerne hatt en litt sprekere grønnfarge også.

Topsy sa...

Hm, nå ser jeg at det faktisk har kommet en ny grønnfarge, skjermen min lyver på fargene, men "vårgrønn" høres jo bra ut i hvert fall. Og en fin bringebærrød farge hadde vært fint!

Mette sa...

Silkeull er et nydelig garn - hvis en ser bort ifra fargene ;) Der mangler det så mye at det er vanskelig å vite hvilken ende en skal begynne i! Men sprekere farger definitivt, gjerne rustrødt og lilla i første omgang. Ellers er jeg også veldig glad i både melerte og flerfargede garn, spesielt med lange fargeskift.

ToneMelone sa...

Brun eller grå, sånn skifergrå silkull ønsker jeg meg.

Anonym sa...

Synes merinoulla har et godt fargeutvalg nå, så håper på at silkeullen kommer etter! Slenger meg på ønsket om flere melerte farger, gjerne i lilla.. Og så ønsker jeg meg en fin korall/aprikosfarge, som er mer dempet en skrikende.

*hilsen anine*

Mirdiz sa...

Jeg kunne tenkt meg en klar kraftig blå merinoull og silkeull. Tenker en plass mellom farge 55 og 53:)
også er jeg jo veldig glad i lilla da:P
så jeg kunne tenkt meg noen deilige lilla farger på silkeullen:)

Josefine sa...

Ønsker flere sterke farger på silkeull! Håper å få et like godt utvalg der som på merinoullen etterhvert jeg og:) Savner også en skikkelig rosa farge, og flere nyanser av brunt:)

Judith sa...

I silkeull kunne jeg tenke meg en dyp plommefarge, det tror jeg ville blitt fint. Jeg ville ønsket samme fagen i Merino, pluss en knall lilla en.

Camilla sa...

Ønsker meg en klar rød och en klar grøn farge:)

Anonym sa...

Jeg ønsker meg fargen gammelrosa tilbake, gjerne i både merino og silkeull.

Hilsen Inger Brambo

Silje ST sa...

Eg ønsker meg gul silkeull!!! Ein lys, fin gulfarge (ikkje så mørk som den gule merinoulla).

Unknown sa...

Ønsker meg bringebær rød i silkeull, og lilla melert i merino.Ønsker også å vinne garn, hihi.

Hilsen June

Monstermønster sa...

Savner skarpe, sterke farger i silkeull, ikke bare pasteller. Knall rød, kanll oransje, varm gul, mmmm!

Anonym sa...

Silkeull i de flotte fargene som allerede finnes i merinoull!!! pluss litt flere melerte farger foreksempel i rosa og lilla!!
Klem Monica-Jean

Reidun sa...

Jeg ønsker meg silkeull i klare sterke farger.

strikkepanja sa...

Jeg ønsker meg også melerte farger. Garnet kan være melert i seg selv, ved f.eks å bruke ull som er både hvit og svart. Jeg ønsker meg også litt flere høstfarger: sennepsgul, oker, rustrød, brun og olivengrønn.

Ellen Marie sa...

Heisann! Jeg har tenkt lenge at lindegrønn eller en grågrønn/dus grønnfarge hadde vært fint. Den er kjønnsnøytral! Ellers kunne jeg tenkt meg en turkisfarge som det var mer grønt i. Av 3-tråds garnet savner jeg naturfargene.
Hilsen Ellen Marie

Hege S sa...

I ullsilke-garn hadde det vært flott med en farge tilsvarende nr 12 "naturbrun" som finnes i 2-tråds merino. Ellers er "sukkerspinnrosa" og frisk, mørk cerise favoritter, samt klar lilla.
Personlig synes jeg merionull klør, og er avhengig av silkeblanding for å orke bruke plaggene. Derfor hadde flere farger her vært supert!

Nena sa...

flere nyanser av grønt og blått hadde vært supert!

mariten sa...

Silkeull, kunne jeg tenkt meg et brunt innslag, gjerne en mørk og en lys. Mørk lilla som passer til gutter også, altså ikke så mye rosa i fargen.
Når det gjelder merinoull syns jeg det finnes mange gode farger, men en farge mellom 12 (brun) og 13 (mørk brun), gjerne en som ikke er melert, heller litt klar lys brun.

Guro sa...

I silkeull kunne jeg tenkt meg en brun farge, i tillegg til flere nyanser i grønt - feks skogsgrønn eller limegrønn

I merinoull savner jeg flere nyanser av både gult ("appelsingult") og brunt (beige, krem).

Kathrine Gregersen sa...

Anne grete: angående aukinga på volangskjerf: ja eg aukar med kast kvar kvar gong eg aukar når eg skal Hæ holmønster. Lykke til!

Ingeborg sa...

Brun og skifergrå silkeull!

cissemosse sa...

Jord/ naturfarger i silkeull har jeg ønsket meg lenge! De som allerede finnes i det vanlige merinogarnet er kjempefine -brunt, beige og sand! Vakre og naturlige farger, passer til begge kjønn og er kempefine til treknapper!

Unknown sa...

En varm okerfarge hadde vært fint! :)

Husmorspira sa...

Koksgrå silkeull hadde vel vært fint:)
Ellers er jeg veldig glad i dype lilla og grønnfarver som går godt sammen...

Maud sa...

Gjerne litt varme farger og gjerne flere farger i silkeull. En gul farge som heller litt mot sennepsgul og gjerne en ny lillafarge.

Kathrine Gregersen sa...

Hei, alle!
Orsak for seine svar. eg har vore i Bergen og hatt fullt program. Seier førebels takk til alle innspel om nye garnafargar. Det er ikkje for seint for dei som har lyst å vere med i konkurransen: Post ein kommentar om garnfargeynskje og du er med!
Irene: Ber om orsak for at eg skreiv feil namn på bileta frå deg! Skal rette det opp!

Hildegunn: Velkomen til Nøsteblogg! Om du berre har 2-tråds garn liggande og ynskjer å strikke etter oppskrifter i 3-tråds er det berre å legge 2-trådsgarnet dobbelt og strikke i vei. Det blir om lag det same.
Nytt innlegg kjem i morgon og trekning og ny konkurranse på måndag.

Dette vart ein lang kommentar..

Anonym sa...

Jeg ønsker meg skikkelig blek blek rosafarge i merinoull, ellers er det jo masse herlige farger. Savner brun- og gråtoner i silkeull samt en dyp plommefarge.

Blir spennende å se hva som kommer til høsten :-)

glad strikkehilsen fra Rita

Anonym sa...

Jeg ønsker meg silkeull i brun og rød! Matcher godt til mye og passer både gutter og jenter! :-)

Hilsen
Kari Hage

Bodil sa...

Jeg ønsker meg flerfarget garn med oransje og gråtoner som kan brukes til gutter. Gjerne også flerfarget oransje+petroleumsnyanser.

Bodil

marie sa...

I silkeull ønsker jeg meg ordentlig brun og petrolblå. I merinoull flerfarget med blåtoner og brunt og lillatoner og brunt.

Line sa...

For ca 3 1/2 - 4 år siden hadde dere en mørke grønn farge, i både 2-tråds og 3-tråds, som like etter gikk ut av sortimentet. Jeg ønske ingen ny farge, men jeg ønsker meg den mørke grønne tilbake, for den er nydelig...

Line sa...

flerfarget garn er også en strålende ide!

Ellen Hole sa...

Jeg ønsker meg en moccabrun farge i silkeull, også ønsker jeg meg en lys gul, sånn litt femtitallsaktig i merinoull. Også må jeg applaudere forslagene om regnbuefarge og melerte farger, det hadde vært knall!

hege sa...

Jeg elsker knallfarger, men har en svakhet for tiden for pudderrosa og sart mint - så kanskje det må være ønskene mine - dersom man kan ha to;-))

Christina kildal sa...

helt klart melert 3 tråds,eks to grå tråder og en brun,eller to marineblå og en lys blå, og 2mørk brun og en lys. :)

annapanna sa...

Silkeull hadde vært flott å få i lys, lys blå og i kald, mørk brun. Merinoull hadde vært fint å få i melert lys brun og melert kald grå.

Ellers hadde det vært SÅ bra om dere hadde begynt å lage gode gammeldagse blondeulltrøyer, ikke med blonder langs kantene, men selve stoffet. Jeg har snart slitt ut alle grandtantetrøyene jeg har arvet : )

maria sa...

OKER!! Det er en farge jeg savner i alle garntyper! Og blå blå blå og blå <3 <3 <3

Anonym sa...

Jeg ønsker meg en sart rosa merinoull (2 tråds), mye sartere enn den rosa dere hadde før. I silkeull ønsker jeg meg brun og beige slik som dere har i to tråds.

Victoria

Anonym sa...

Jeg vil ha blått, turkis og brunt! Er utrolige fine farger å kombinere. Og det beste av alt: Passer til gutt som jente og mann som dame:-)

Kari sa...

Hei,

Jeg ønsker meg merinoull i gammelrosa, støvet blå og en oransje som ikke er så knallfarget som den som er i dag, men mer mot oker.

Ingvild G. sa...

Jeg ønsker meg beige og brun silkeull (tilsvarende nr. 11 og 12 i merinoull). Og så vil jeg gjerne beholde fargen dueblå.

Anonym sa...

Savner gammelrosa jeg...

Retrobaby sa...

Mørk lilla, petrol og mørk oliven silkeull! :)

Elisabeth sa...

Jeg har alltid ønsket meg silkeull som er naturbrun og beige. Gode basisfarger som kan kombineres med de andre flotte fargene :)

Ragnhild Jarlsby sa...

Jeg savner flerfarget, helst i silkeull. For å være helt spesifikk ønsker jeg meg en i grønnfarger (type sjø- og algegrønn, ikke knallgrønne eller mørkegrønne) og en i lillafarger (disse kan godt være litt skarpe). Og silkeull i gul! Knallgul!

Anonym sa...

Ønsker meg garn i fargen regnbue!

Hilsen Hilde Vestnes på Vikebukt

Ingvild sa...

Hei! Eg har to ynskjer i merinoull. Eg skulle ønske at den mørkelilla fargen de hadde før kom tilbake. Den har eg sakna:) I tillegg skulle eg ønskje at ikkje mørk oliven ( nr 73) var utgåande, men at de framleis vil selje denne fargen:)
Mvh Ingvild

Marit sa...

Jeg ønsker meg silkeull i Mokka-farge :-)

Marita H. sa...

Jeg vil også gjerne ha melerte farger. Gjerne i lilla,rosa,grønn og blåtoner.

Ellers flere farger på silkeulla.

Den grå pimpernell sa...

ja til mere melert garn i hvilkensomhelstfarge! :)

Linda Njåstad sa...

Sidan den nye fargen skal lanserast til hausten, syns eg det må vera ein ekte haustfarge. Eg ønskjer meg difor ein "brent" raud (raudbrun, mot oransje). Nydeleg farge når det lir mot haust, og svært fin som striper i lag med mange av dei fargane de har i dag.

Jannecke sa...

Jeg synes utvalget av farger i merinoull er bra, men det kunne godt vært melerte farger også. Det gjør seg fint sammen med annet garn. I silkeull er det fine farger, men få. Og de er alle duse, så det hadde vært fint med noen mørkere farger så en kunne få mere kontraster i striper og mønstre. Gjerne jordfarger og mørk lilla.

Linda sa...

I merinoull kunne det gjerne vært en lysere klar rosa/magenta. Sånn skikkelig prinsesefarge.
I silkeull ville jeg gjerne hatt mørk lilla, en mørkere grønnfarge og en klar rosa.

Anonym sa...

I silkeull ønsker jeg meg rødt og lilla. I merinoull syns jeg fargeutvalget er rimelig komplett, men både oransjefargen og gulfargen er for skarpe for min smak. Ønsker meg derfor oker.

Hilsen Veronica

Anonym sa...

Eg kunne og tenkt meg ein brunfarge, gjerne naturbrun, og også gjerne grønmelert og gråmelert i silkeull. I merinoull hadde det vore kjekt om mørk oliven ikkje forsvann... Den er så fin, både til gut og jente.
Helsing Kristina

Guro sa...

Som mange andre ønsker jeg brun (mokka) silkeull. I merinoull savner jeg den gammelrosa som er utgått eller en annen sart rosa, samt en sart blåfarge, f.eks lys gråblå.

Knitgirl sa...

Jeg liker merinoulla best til alle prosjekter nesten, men silkeulla er perfekt til undertrøyer, jeg har lagd så mange av dem nå, og strikka på dem gang på gang etterhvert som jentene vokser
Det hadde vært flott med flere valgmuligheter på farger for silkeulla, gjerne litt spreke sterke farger og veldig gjerne skikkelig "låverød"
Merinoulla ville jeg gjerne hatt i mange ulike brun-toner

Tea Kristin sa...

Oker og aqua er farger jeg savner.

Husflidstausa sa...

Blåmelert garn hadde vore kjempefint. Gjerne i sjangeren petroleumsblå. Ellers savner eg litt ein god brunfarge, lignande sjokoladebrun, gjerne med litt grått i.

Åsne sa...

Ønsker meg en fin, rød farge!

Anonym sa...

Brun silkeull, gjerne melert.

Mariann

Anonym sa...

Ønsker meg svart silkeull!

Elin Osa Søreng sa...

Heisann. Jeg ønsker meg flerfarga garn, jeg- med lange fargeskift- og det i begge garntypene. Det blir en slager skulle jeg mene. Ellers skulle det gjerne vært silkeull i oransje, gul og knallrød :o)

Anonym sa...

Hei.
Jeg ønsker meg Dus lilla og dus blå i silkeull.
Lysere enn de som er nr 41 og 51 i merinoullen.
Også gjerne merinoull i en lysere rosa enn 31,kanskje litt mot ferskenfarget........:)

vero9ka sa...

Jeg kunne tenkt meg silkeull i lilla og brunt. Og et flerfarget garn med lange fargeskift med f.eks. 41 42 43.

Julia sa...

Jeg ønsker med skifergrå i silkeull og gjerne flere lillanyanser i både merino og silkeull :-)

Kirsten sa...

Åh ja!!! Større utvalg i silkeull - hurra! Jeg ønkser meg (alle farger naturligvis, men) kanskje først og fremst gressgrønn? Grønn blir skjønn til begge kjønn.

Hilsen Kirsten/tante brun

Mai Elin løkken sa...

Jeg ønsker meg mørke lillafarger, mosegrønn og brun i silke-ull! Synes garnkvaliteten er fantastisk, men synes fargene blir vel pastell.

Anonym sa...

Hvorfor finnes ikke 3 tråds garn i grått?

Kathrine Gregersen sa...

Kvifor 3-tråds ikkje kjem i 3-tråds:
Det melerte garnet er speialbestilling og spinneriet må lage 500 kg i slengen. Dessverre selger me ikkje så mykje av 3-trådsgarnet at me kan ta inn så mykje i slengen.
Men et tips er å leggje 2-trådsen dobbelt. Det blir om lag det same. 2-tråds = 600m og 3-tråds = 300m på 100g.

Camilla:) sa...

jeg ønsker meg en fin varm rødfarge og forskjellige brunfarger i Silkeull:)

Silkesauen sa...

Eg ynskjer meg fleire fargar i den herlege SILKEULLA! Spesielt til strikk som skal rett på sart babyhud er denne definitivt best. Som eg allereie har meldt på Facebook-sida til Nøstebarn ynskjer eg meg silkeull i fargen BREBLÅ (som finst i ferdigsydde plagg, og som blir kalla "turkis 62" i merinoull.) Eg synest denne fargen er så fin, spesielt til barn: frisk, utan å vere påtrengande. Og eg vart ekstra varm om hjartet då eg i går las på nostebarn.no at breblå-fargen vart vald fordi knall turkis krev bruk av tungmetall. Favorittfargen min er altså også betre for miljøet!

Breblå kan gjerne kome i ein LYSARE nyanse (for å unngå at han blir for lik vårgrøn), og/eller MELERT. Melert likar eg generelt godt, då blir ikkje fargane så bastante og "metta". Eg likte godt blåfargen i silkeull som fanst før (nr 359?), den som finst no og blir kalla "dueblå" nr 852 synest eg blir litt for trist. Men breblå er altså best!

Eg ynskjer meg også BRUN-tonar i silkeull, gjerne melerte også her, og gjerne naturlege, altså slik sauene har skapt dei :-) utan etterfarging. Gjerne ein beige farge som er litt mørkare og varmare enn merino nr 11. Kanskje ein som er midt mellom den og naturbrun nr 12? (men nr 12 har eg ikkje sett "live"). Pickles har ein alpakka&ull-farge dei kallar "enkel latte", fin nyanse synest eg.

Eg ser fleire også nemner RAUDT. Ja, varme, djupe raudfargar likar eg også! Men krev desse bruk av tungmetall...?

Til slutt: gjerne også eit garn som ser hand"dyppa" ut, dvs som har uregelmessige NYANSE-SKIFT innover i nøstet (ikkje regnbogegarn, men innnanfor SAME FARGE, veit ikkje kva slikt blir kalla på fagspråket.)

That's all, folks :-)

Anonym sa...

Jeg ønsker meg alltid farger som kan brukes til både gutt å jente slik at plaggene jeg strikker passer til begge barna. Oker, gulgrønn og flere grå/bruntoner.
Hilsen Solveig

Anonym sa...

Jeg önsker meg brun-tonar i silkeull,gjerne naturlege,fra mörk sjokolade til en mörkare beige

Kathrine Gregersen sa...

Takk for alle bidrag til konkurransen! Eg må "stengje av" for eg må trekke vinnaren og lage klar innlegget som skal bli publisert i morgon, måndag, kl 11.

Annasui sa...

Blåbær blått. Den lillablå fargen blåbærsaft har. Pent og vanskelig for de små å søle til.

Anonym sa...

Jeg ønsker meg angora ull i en varm rosa/lilla farge, litt sånn syrinaktig. Ellers la jeg merke til at flere ønsket melert ullgarn, det gjør jeg og, gjerne i lilla, rosa, blå og grønn toner.

Mvh Malin Motzfeldt Moen

cecilie sa...

Hei!Jeg savner veldig den helt lyse gulfargen dere hadde før!!Tror dere hadde den kun i to tråds merino.Den var sååå fin!Skulle gjerne hatt en orange farge med litt mere brunt i også!Garnet deres er det beste som finnes, har ikke kjøpt annet garn de siste 4/5 årene!

Ina Nordhagen sa...

jeg ønsker ull garn i melerte farger som kan vaskes i maskinen, gjerne lange farge intervaller, og i "gutte farger". Finnes mye i typiske jentefarger, men lite til gutt.