fredag 18. mars 2011

Bidrag i konkurransen 11

Ja så er me nesten kome til dei siste bidraga. Eg trudde eg skulle få med alle i dag, men jammen var det fleire enn at eg fekk plass. Så dei aller siste kjem i neste innlegg.

Fyrst ein avsporing:
Eg fekk lyst til å vise denne jakken som Siri har strikka til modell i butikken i Trondheim. Det er jakke med rundfelling (Oppskrift 1943 + Strikk til Nøstebarn) som er strikka i 3-tråds Merinoull og farge 42 Klar Lilla. Jakken er veldig kjekk å strikke og ingen montering. Den er fin både med og uten krage.


Så til bidrag i konkurransen:




Stine seier: "De stripete rullegenserne strikka jeg til et par nieser, som også er enegga tvillinger. Genserne var fine første vinteren (str 2 år), og siden bredden var så god, så spurte moren deres pent om jeg hadde mulighet til å forlenge de litt. Jeg hadde igjen litt garn, så da var resten enkelt! "

Elisabeth seier: "Plaggene er utrolig gode,men de brukes daglig og da blir det jo endel slittasje,spesielt på knærene.
Har bare strikket et par lapper som jeg har sydd på,ikke så veldig kreativt,men det funker:)"

Inger skriv:
"Sparkebuksen:
Klippet av beina, sikk sakket kanten, brettet inn og sydde en stikning.
Enkelt og greit! Nå passer den Alma Kornelia som snart er 1 1/2 år.

Jakke med hette i ullfrotte: Tok utgangspunkt i hetten
Klippet løs hetta, målte hvor mye stoff som manglet mot fjeset og laget en mønsterdel av mønsterpapir La til sømmonn og festet stykket rette mot rette slik at det ble en forlengelse mot ansiktet, så brettet jeg den nye delen inn i lua og sydde en stikning rundt. Jeg gjorde likt med "halsåpningen" men lagde et legg på hver side så den ikke skulle bli for vid. Jeg klippet rundt kantbåndene på jakken og brukte disse som snorer på lua. De festet jeg da jeg brettet inn halsåpnings belegget. Sydde en stikning rundt kanten etterpå."



Angela skriv: "Hei sender deg bilder at min selebuksa:) Denne måtte jeg bøte hele 3 ganger! Jeg har vært så uheldig med spennen til bilsete. Spennen hekta seg fast i buksa og rev hull. Jeg har brukt maskesting til å sy igjen:)"

 Så ynskjer eg dykk alle ei flott helg!

5 kommentarer:

trineda sa...

Hei

Nå er jeg spent på hvem som vinner. Hvilke kriterier blir lagt til grunn for avgjørelsen?

Merete sa...

Så lurt med rullegensrene! Det var forresten lekre farger på dem!

Anonym sa...

Litt trøst å se flere har vært uheldige med spennen til bilsetet. Vi har ødelagt flere fine strikkeplagg pga denne spenna men heldigvis ikke verre enn at jeg har klart å rette opp skaden i etterkant.

Pernille sa...

Det er jammen kommet mange fine bidrag til konkurransen. Mange kreative og flinke folk!

Gali sa...

Ja, spennen til bilsete er ikke akkurat vennlig for strikkeplagg. Det er glad at jeg kunne sy igjen hullene. neste gang noe slikt skjer kommer jeg nok til å "brodere" en katt eller en bamse over hullet.Jeg blir utrolig inspirirt av alle lappene
Angela