torsdag 3. mars 2011

bidrag i konkurransen 3

Her kjem fleire bidrag i ullvøl-konkurransen:


Hege skriv:
"Dette er slik jeg har gjort det, det ble slitesterkt og ganske dekorativt. Det er flere som har kommentert buksene og syntes det var fint. Har lappet en strømpebukse uten føtter på samme måten. Jeg sender flere bilder seinere av andre ting jeg har lappet, men siden noen etterspurte nettopp lapping av ribbebukser, så tenkte jeg kanskje det kunne brukes.."

Mina som står for vølinga på dei 3 bileta over skriv skriv: "Det er jo bare gøy å hekle en lapp, f.eks en liten blomst, til å tette igjen disse små hullene som mystisk oppstår de rareste steder på tøyet."



Jeanette som har vøla strømpebuksa over har ein fin blogg som er verdt eit besøk:
Ho skriv:
"Bodyen som Andrea har på seg her er str 74/80 og hun er 2,5 år
Strømpebuksen er vanlig str. men den er brukt over lang lang tid og at det ble hull er ikke rart, for det har vært yndlingstrømpebuksen.
Den lappet jeg med en nøstebarngenser som storebroren og Andrea brukte da de var små, den hadde kommet med i en vask den ikke skulle vært med i , så den hadde krypet. Nå kan den brukes på nytt også:)"

 Ida Dørum skriv:
"Legger ved bilde av en jakke jeg har laget av en gammel pysj som kom i en pose arvetøy, beina var allerede klippet av, alle kanter var fillete og det var også hull i den. Har stoppet hull og strikket nye mansjetter og halskant i vrangbordstrikk og stolpe med flette.

Bildene er litt mørke, men håper de gir inntrykk av jakka. Det er et plagg som har gått i arv mellom mange barn før den havna hos meg, og nå er det i tilstand til å bli brukt av et par til :)"

8 kommentarer:

Linda sa...

Så fine plaggene blir, jeg blir så imponert! Så det var noen i forrige innlegg som også hadde heklet blomster til å lappe med-hadde vært kjekt med en oppskrift på det! Er det forresten for sent med bidrag til konkurransen?

KristinB sa...

Så mye fint! Likte spesielt godt jakka, det var en genial måte å utnytte pysjen på når den ellers er utslitt!!

Kathrine Gregersen sa...

Linda: Fristen for å levere bidrag til konkurransen gjekk ut 28.februar. Det kjem fleire konkurransar :-)

Anne Lise sa...

Åååå, det er så fint å få så mye inspirasjon. Dere er så flinke alle sammen :)

ohelene sa...

Så mykje fint til inspirasjon!

hingva sa...

Så fin den jakka ble!Smart måte å lage jakke på!

Anonym sa...

Wow! den jakka var råfin :D

katrine sa...

denne var jo kjempefin :)