tirsdag 22. mars 2011

Bidrag i konkurransen, dei aller siste

Må bare sei takk for alle kommentarane på gårsdagens innlegg. Det var så mange fine ord og eg fekk mykje å tenkje på ut frå dei tilbakemeldingane de kom med. Eg gler meg til å blogge vidare :-) Og så må eg berre leggje til at det ikkje er ideane og innsatsen det kjem an på, men tida. Eg storkosar meg og har mange idear og bruker all ledig tid på bloggen.

Og SÅ er me kome til dei aller siste bidraga i konkurransen. No håper eg verkeleg at eg har fått alle har fått minimum eit bilete i bloggen. Det har vore mykje å halde tråden i, men no har eg gjennomgått alt fleire gonger. Dersom nokon saknar sitt må dei sende meg ein e-post på kathrine@nostebarn.no




Fyrst til Sunniva som eg har vist bidrag frå tidlegare og. Eg hadde bare lyst å ha med disse og fordi eg likte utviklinga i bileteserien: Fyrst lappar me sokken, så kan me gå på ski :-)

Haillin skriv:" Jeg stopper og lapper mange klær til mine barn og min mann, mest er det ullstillongs. Fordi jeg syr så mye så fant jeg selv ut mange enkle og nyttige tips.
Jeg bruker å sy utslitte ullsokke på stillongs som har hull på knærne, og så bruker jeg også ullklær som er utslitt til å lage hals og innervotter til regnvotter og vindvotter.
Den grå ullfleece-dressen som du ser på bildene har barna våre brukt i tre år, så vi er veldig fornøyde. Sist år ble den for liten og utslitt i skrittet, så da klippet jeg et grått fleece-pledd (kostet 75.-) for å sy ekstra lange armer og ben. Jeg sydde også på en ekstra stor rombeformet lapp på skrittet. Det tok meg bare 30min. og så hadde jeg en helt ny og varm ullfleece dress."


Lene skriv: "Jeg sender et bidrag selv om jeg ikke har lappet nøstebarn-klær. Buksa er en reflex ullbukse der jeg har strikket en lapp. Kjolen hun har på (name-it bomullskjole) hadde et hull som jeg har lappet, og den ene dusken hadde falt av (arvetøy). Har laget en ny dusk (derfor størrelsesforskjellen), men hun likte den nye, store dusken bedre enn den gamle :)
 
Margareth Rimmereide skriv: "kanskje ikkje det beste biletet, men det var alt eg rakk før snuppa sprang avgarde med musesokken ;)
Dotter mi på 4 år hadde fått hol på strømpebuksetåa. Eg hadde akkurat lest om nålefilting på Nøstebloggen... Dette måtte jo prøvast ut! Eg såg ikkje videoen der dei viser at ein vrenger kleda og legg ulla på vranga.... For meg var det logisk å legge ulla på retta og "stappe inn" :) Det vart ei fin musenase. Eg laga auger i etterkant, og strømpebuksa vart ein ny favoritt. No er det krav frå eittåringen om å lage nase på hans strømpebukser óg. Det vert prosjekt i helga. Nålefilting er moro!!"


Veronika skriv: "Her har jeg fikset på tightsen til datteren min. Den var ganske hullete men etter å ha stoppet hullene (etter instruksjonene i Brukt på Nytt boken) og nye lapper utenpå er den god som ny. Lappene har jeg lagt av nøstebarnsokker som det har kommet hull i, slenger de en runde på 60 C og så er de finfine å klippe bøtelapper av. Det kom til og med et nytt hull dagen etter den ble tatt i bruk igjen   Så da ble det et nytt hjerte på. "

Ja då står det berre att å offentlegjere vinnarane, fortsetjing følgjer ;-)

PS: Nøstebarn feirer 20 000 tilhengjarar på Facebook med å ha 10% på alle varer fram til og med 27.mars (26.mars i butikkane) rabbatten gjeld også varene som er på sal.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så mye flotte bidrag det har vært! Spennende å se hvem som vinner- tenker det har vært en vanskelig jobb å plukke ut vinnerene! En kjekk konkurranse både for de som har deltatt og for de som har fulgt med-så mye gøy!!!
Inger

Pernilla sa...

åå, næmmen fine jenta til sunniva, som går på ski i stua <3

Anonym sa...

Masse fine bidrag.
Ikke lett å plukke ut vinneren:o)
Skulle ønske dere kunne lage frotte dress til oss voksne:o)

Anette

Pernille sa...

Enda flere flotte bidrag til konkurransen! Det blir sikkert ingen enkel jobb å kåre vinnerne. Jeg ønsker meg ullfleece bukse til voksne jeg. Har genseren og "bor" i den hele vinteren.

Anonym sa...

Helt enig med Pernille og Anette her over - flere ullfleece og frotte-klær til oss voksne også :D

Vigdis Alice

Anonym sa...

Takk for inspirerende bilder og gode råd! Fint at det finnes blogger som legger vekt på gjenbruk og egeninnsats, det er ikke bare kjøping som er saliggjørende!

Karimor

Anonym sa...

Hej!
Jag följer med i allt detta med stort intresse. Det är verkligen flott att ni uppmuntrar till att lappa och laga! Jag är bara lite missunnsam att jag som bor i Sverige inte kan ta del av era fina kläder! Varför kan ni inte skicka till Sverige, det är väl bara att lägga på lite på portot? Jag har beställt från alla möjliga håll i världen, men från vårt närmaste grannland är det stopp! Hade man kunnat beställa från er hade jag redan gjort av med flera tusenlappar!
Tack för en trevlig blogg!

Anonym sa...

Hoppla, glömde visst skriva under inlägget ovan.
/Therese