onsdag 27. juli 2011

Dele på?

Våre absolutte yndlingsplagg har vært ribbstrikket vest og voksejakken. Vi var så heldige at farmor strikket voksejakken til oss. Storebror Lucas på 5år (den egentlige eier) har pent måttet dele jakken med lillesøster Clara på 3 år. Jakken har faktisk passet godt til begge to selv om 2 år skiller dem i alder!

Bilde_2
Voksejakke str 3-5 år

Den ribbestrikkede vesten strikket jeg egentlig til lillesøster Clara. Den var tenkt som en tunika/kjole hun kunne ha i barnehagen over ullundertøyet. Jeg strikket den av alt restegarnet jeg hadde liggende, og det ble et riktig så fargerikt resultat… Da storebror Lucas fikk se vesten ble han helt klar på at denne skulle han ha! De fikk bare dele igjen…
Bilde_3Bilde_4

Hilsen Ane i Oslo

4 kommentarer:

StrikkePia - Kristine sa...

Artig. Jeg nøstet akkurat opp garn til en voksejakke i går kveld. ;-)

Kjekt å se hva andre lager av sine rester, jeg har maasse smårester liggende. Noen farger er ikke i sortimentet lenger, men de er jo fine likevel. :-)

Anonym sa...

Jeg liker også voksejakka godt - lett og varm på samme tid, og svært tøyelig så den passer leeenge! Synes det er pent å hekle en kant nederst, og da passer jeg på å ta inn litt underveis - ellers blir jakka litt slaskete nede etter min mening. Og så synes jeg det holder med et par - tre knapper, i og med at den er ganske lang :-)
Mvh KristinB

Anonym sa...

Har allerede laget 2 voksejakker, en med hette og en med egenkomponert krage. Nå har jeg en større på pinnene, der blir det nok hette etterhvert, det passer best her på det kalde østlandet, må bare gjøre ferdig en undertrøye i angora først =) Finnes ikke bedre terapi enn håndarbeid ;)
Mvh Christine

Bodil sa...

Flott jakke og vest, og så kjekt at fleire kan bruka dei :)