tirsdag 2. august 2011

Et dypdykk i en kleshengersamling..

Min gode venninne Karianne har samlet på denne typen hengere over lengre tid og har stilt sin anselige samling til min disposisjon. I denne brokete samlingen er det både kjente og ukjente varianter, i forhold til både materialvalg og uttrykk. Felles for dem alle er at de har personlighet i tillegg til å være praktiske og funksjonelle. Noen beskytter kun mot treets flisete og røffe overflate, men de aller fleste har en påkledning som både beskytter og gir godt feste. De påfølgende bildene viser et utvalg fra hennes samling – for å gi ideer til materialvalg og vise noen muligheter...

Tynt elastisk plastmateriale surret fra hver ende og bundet sammen med en sløyfe midt foran.

Tynn plastsnor surret stramt fra ende til ende, snoren låses under surringen.

Rille-strikkede trekk av ull/bomull.

Heklede trekk av ull og bomullsgarn.

Silke-garn surret stramt med heklede ende-stykker, og trekk sydd av stoffrester.
Trekk av ferdige vevde og bånd
Det kommer flere ideer til dekor i morgen!

Hilsen Hilde i Oslo

4 kommentarer:

lisemor sa...

Kjempestilig!

Kattipuh sa...

Så artig tema! Vi hadde slike hjemme da jeg var barn, og mener faktisk jeg strikket en selv i rosa og hvitt.. Har faktisk aldri tenkt over at de er praktiske. Takk for tips!

Anonym sa...

Dette var artig :) gleder meg til mer i morgen <3

Anonym sa...

Så gøy dette var! Morsom hobbyide, søt venninnegave, lurt restegarnsprosjekt og retro/romantisk dekor i hjemmet - i tillegg til å hindre klærne i å falle ned!! :-D
KristinB