lørdag 27. oktober 2012

Nøstevams - gratis strikkeoppskrift



Nøstebarn har i mange år hatt oppskrift på en lettstrikket rillegenser til barn (#1960 Rillestrikket genser), og opp gjennom årene har flere av Nøstedamene strikket denne modellen også til seg selv. Nå i disse strikkefebertider tenkte vi det var på tide å få også voksenstørrelsen ned på papiret, så vi kan tilby oppskrift på en voksengenser som alle kan klare å strikke. Her får du størrelsene fra 10 år - voksen XL - helt gratis! Klikk her for å laste ned pdf-filen fra vår nettside.

Størrelse 1 - 6 år kan du kjøpe i nettbutikken vår til bare 8 kr (selges kun sammen med garn).

Heidruns genser er strikket i fargene 59 Støvblå (merinoull) + 52 Dueblå (silkeull),
Therese har genser i fargen 15 Muldvarp (silkeull).

4 kommentarer:

Siljes kreative rom sa...

Hurra! Den skal eg prøve :-)

Emmi sa...

Kjempe fine gensere! Så bra dere deler ut oppskrifter gratis, det er så mye fint! Jeg har laget et innlegg om gratisoppskriftene deres på bloggen min også :) http://kreativetips.blogspot.no/2012/10/gratis-oppskrifter-fra-nstebarn.html

ingvild sa...

hei:) skulle gjerne strikket denne i barnestørrelse, og ser du har skrevet at den finnes i boken "brukt på nytt". jeg sitter her med et eksemplar av boken, men finner ikke dette mønsteret. det er riktignok bilde av den, men ikke noe oppskrift...

Karoline sa...

Hei Ingvild. Oi, beklager! Jeg har nok tenkt på stripegenseren, og i farten "husket" den som rillegenseren. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på feilinformasjonen, jeg har rettet det i innlegget nå. Hilsen Karoline i Nøstebarn