lørdag 18. desember 2010

Den grøne votten

Eg har lest "Den grønne votten" av Alf Prøysen for Hansemann. Veldig koseleg bok. Merkar det er ei anna tid boka er skrive i, så nokre ting må forklarast. Rørande å lese om kor Ragnar gler seg til å få vottane og kor trist han er då den eine er vekke. Ser ikkje for meg at mine ungar kunne kjent det på same måte?Fekk likevel ide om å strikke eit par grøne vottar til Hansemann.




Brukte oppskrift 1916 tova vottar (+ i Strikk til nøstebarn). Ingenting er så godt og fint som tova vottar. Oppskrifta er eigentleg laga for lanolingarnet som er tjukkare enn 3-tråds merinoull. Har derfor erfaring med vottane kan bli litt små. Derfor strikka eg med 1 tråd 3-tråds  og ein tråd 2-tråds Merinoull.   Fargen er 74 Gressgrønn som me har ganske mykje av her i huset.

Dei vart ferdige i dag tidleg kom rett i vaskemaskinen. Har tidlegare erfaring med at vottar kan bli til sprettballar i vaskemaskinen, så eg starta roleg med "lettstelt" og 40 grader. Dei vart ikkje tova nok, så tova vidare for hand med varmt vatn og grønsåpe. Inn i maskinen igjen på skylleprogram og no vart dei passelege. Bokstavane vart broderte på med kjedesting med farge 10 natur. Satsar på at disse vottane ikkje skal gjennom like mykje som vottane i boka.

Eit lite tips: Når det bles eller for å spare vottane for skit, kan det vere greit med eit vindtrekk over vottane. Kanskje har ein vottepar liggjande der foret er slitt eller øydelagt? Klypp ut foret og brukt vindvotten over strikkevottar.

2 kommentarer:

Tussa sa...

Takk for godt tips om å bruke en tråd 2-trådsgarn i tillegg til 3-trådsgarnet.Jeg laget babyvotter til 6-åringen min da jeg strikket disse med bare 3-tråds;) Forøvrig var det grønne votter etter inspirasjon fra denne boka jeg laget.

Unknown sa...

Så lekre bilder! :) Jeg pleier å strikke disse i 3-trådsgarn, og da legger jeg opp maskentall etter den størrelsen jeg skal strikke, og strikker lengden til størrelsen større. Min vaskemaskin er veldig "snill", så et kortprogram på 60 grader sammen med litt annet tøy gir akkurat nok toving.Hvis de blir for små, er de jo veldig lette å strekke ut igjen litt så lenge de fortsatt er våte.